Pages

Jan 23, 2012

korang penting gila

salam satu agama.

huh. lama gila tak hapdet.
konon2 bizilah sebab exam. padahal online hari2 tak bizi pulak kan?
kita biarkan persoalan mati di situ.

gemuk tapi hensem

yes. semalam aku exam biochemistry. it's ironic bila subek yg orang bajet senang, tapi bila keluar dewan exam, poker face je. haha! tau pun susah. selama ni aku sorang je kata susah kan. sekarang baru la kita berdiri sama tinggi, kentut sama busuk.

ok aku dah gila.
let's be serious kejap ye.

pada permulaan hari aku nak exam, yakni hari exam physiology, aku rasa macam putus asa kejap. lelah, penat, semua ada! Allah banyaknya nak kena cover untuk exam! pastu aku bukak facebook. dan, dan ketika itu jugak, ada status kawan aku yg kata, "kalau waktu susah, waktu letih, ambil kekuatan dgn baca al-quran."
lebih kuranglah. ya tak ya. baca buku physio banyak sangat. baca quran sekali yok. aku bukak quran. dua page terakhir al-baqarah aku habiskan.
ketika tu rasa macam, Allah nak bagitahu,
"Abrar, Aku tak pernah bebankan kau dengan apa yang kau tak mampu. stay steady."

huh. tutup quran. sambung baca. alhamdulillah, dah dapat sikit kekuatan.


apa yang aku nak sampaikan adalah, kita ni lupa, kekuatan kita adalah Al-Quran, atau lebih tepat, kekuatan kita adalah Dia. kita jarang-jarang minta nasihat dari Dia, macam mana nak tahan hidup kat dunia ni? tell me bro, how?
jadi, rajin-rajinkan baca al-Quran (pesanan untuk den jugak). masa tu lah Allah bagi kita kekuatan, bagi kita nasihat, peringatan untuk hamba yang lemah macam kita ni.enta fahim? mesyi? khallas?
lamma.

ada satu lagi.

itulah pentingnya jugak kawan.
cuba bayang kalau kawan-kawan den semua jahat, ada ke nak nampak nasihat yang sempoi, tak ditujukan pada sapa-sapa tapi dalam masa yang sama memberi manfaat kat orang yang memerlukan?ni asyik-asyik share pasal 9gag (aku le tu) yang tak membina masyarakat. huhu.

jadi, korang memang penting gila. jadilah kawan yang baik. at least status kat facebook tu cuba post benda yang bermanfaat selalu. sekurang-kurangnya kalau orang tengok, baca dan lihat, korang dapat pahala, insyaAllah. kan kan?
dan korang memang penting gila bagi aku. selalu la share benda-benda nasihat. jangan nak share sangat pasa flash mob, nanti den raso nak balik mesia.

lagi satu, selalu-selalulah bagi nasihat. at least kat facebooklah kan. kita tak tahu siapa yang perlukan nasihat tu, tapi Allah pasti akan jadikan sesuatu itu bermanfaat untuk hamba-hambaNya.

wallahua'lam.

eee gemuk!

doakan exam den.

8 comments:

~cik fitriah~ said...

selamat berjaya ABRAR!

Anonymous said...

Bagus abrar,high level of confidence. Gemuk tapi hensem.

Anonymous said...

abrar!!! caiyok2.. kteorg akan slalu sokong ko dari blakang.. =)

Anonymous said...

Aku pun sokong ko..hensem!

Asyrav... said...

gudluck la abrar...jgn ingat gontor saja kamu ini...

fikrahuddin said...

sape korang ni? aku cam aufa je. huhu.

iya-iyalah. mau ingat gontor, terus ke la tansa aja. ga susah dong.

Anonymous said...

haha share 9gag n flashmob. terkena di situ... *justsaying.

A.R. Kajai said...

abrar,aku rindu kat ko..huhu. Nway,slamat berjaya dalamexamuh n life kat perantauan.