Pages

Feb 14, 2012

Dunia Tuhan

salam satu agama.



manakan sama suasana kampung yang damai di kedah, dengan pesona cantiknya pemandangan di pulau tioman, contohnya.

sungguh, dunia tuhan sangatlah luas. bagaimana takjubnya rasa melihat suasana padang pasir, tempat tinggalnya para nabi seperti Nabi Musa juga Nabi Harun, cukup menginsafkan. belum lagi dicampur dengan rasa kagum dengan indahnya pemandangan paya bakau di pinggir padang pasir di Ras Muhammad.

Allahu Allah.

sering saya berasa kecewa dengan 250LE yang digunakan untuk jaulah ini. iyalah, kami bayar murah sedikit daripada peserta. tapi wajarkah murah sedikit cuma, digantikan dengan kerja yang berganda?

apa perasaannya kalau anda memasak telur goreng seratus biji? apa perasaannya memotong roti dua ratus biji? apa perasaaannya periuk yang dibasuh kekal kotor dan kotor lagi?

ah.. muak! seakan nak muntah rasanya melihat telur-telur itu. bagaikan naik mual melihat periuk-periuk itu. sudahlah tidak sihat pula.
Allah.

menjadi AJK makanan sangatlah perit, lagi-lagi kalau program itu lima hari. jenuh!

tapi bukanlah saya ingin mengadu. bukanlah saya ingin merungut. saya terlupa, dengan 250LE itulah saya mengenal kehebatan sang pencipta kita.



siapa yang mencipta karang yang indah, pemandangan dasar laut yang mempesonakan?
siapa yang mencipta gunung-ganang dari batuan yang elok tersusun gagah?
siapa yang mencipta pantai jernih berombak damai menampar pantai?
siapa yang mencipta pemandangan paling menajubkan ini semua?
pastinya Allah sahaja.

dan siapa kata kita mampu membeli pengalaman?
dah menjadi rezeki saya untuk memiliki pengalaman berharga ini dengan 250LE, alhamdulillah.

jadi, terima kasih kepada semua AJK yang bertungkus lumus menjayakan program jaulah 5 hari kita.. kalian terbaik.
terima kasih juga kepada Unit Osem (makanan) yang bagi kerjasama paling otai. sungguh, menjadi ketua kepada kalian itu sesuatu yang sangat pelik. aku mana layak woi.
dan terima kasih tuhan. atas pengalaman yang paling berharga ini. juga atas kelancaran program kami.

andai kata ada pihak peserta yang kurang berpuas hati dengan jaulah ini, kami minta maaf ye. pertama kali buat jaulah 5 hari, pasti banyak kurangnya.
kerjasama kalian juga sangat terbaik. tahniah!

saya hepi. anda?





wassalam.

3 comments:

Asyrav... said...

tak adil la sebut kg kedah je bro...

hilmi said...

gambar bawah tu sangat merepek. hahahahahahaha.

ana said...

osem..haha