Pages

Aug 18, 2011

semangkuk tau fu fa di neraka. erk.

mula-mula masuk dah nampak roti john. lepas ni entah apalah pulak. roti bob? roti daniel? roti jack? huhu. sebelah roti john ada karipap macam-macam inti. brader yang jual tu besar gila. sebesar napsu aku nak beli karipap tu. urgh. jalan lagi. ada nasik tomato dengan lagu tema pulak. "nasi tomato, nasi tomato," sebutan berirama dikumandangkan secara duet oleh brader-brader yang meniaga. oh,  KFC (kelantan fried ceken kot) pun taknak kalah. tambah pulak dengan ayam pakcik ni. macam ceken cop pulak kalau tengok. bau dia, aduh~ menusuk kalbu. menduga iman!

tapi, mana taufufa aku? aku nak taufufa, dan terus keluar dari penyeksaan ini! nun jauh di sana, aku nampak taufufa gula merah. ah, akhirnya! tanpa membuang masa aku terus beli dua. mak tak kasi beli lebih. in fact, mak tak kasi beli selain dari dua taufufa! tiba-tiba aku ternampak taufufa lain. dijual bersama air soya. biasanya taufufa dengan air soya ni sedap. ah, dem. lain kali saja aku beli kat situ. harini aku bedal akak ni punya je.



melangkah balik bukannya senang. ayam percik, burger, nasik lemak dengan ayam rempah, dan macam-macam lagivmenghalang aku pulang cepat. ah, tabahkan langkah! keluar segera!

ya, aku tak boleh beli selain dari dua taufufa. lain kali saja kita bertemu, makanan-makanan yang enak. tunggu!

oh sungguh. kadang-kadang bazar ramadhan pun dah rupa macam neraka.

salam satu agama.
hehe.

4 comments:

Wanie Azeera said...

bak kata seorang ni, "solat terawikh x sehangat bazaar ramadhan" =.="

nemesis3891 said...

oh, tak jugak. tempat zamir macam meriah je. almaklumlah, imam baca macam sudais. haha

liyanakhalisa ♥ said...

hahahaha. sabar je la abrar~ haha

Ujaja said...

sbb tu prefer puasa sini...berbuka minum ala kadar je.sambil2 tu boleh kurus..lalalalalala =P