Pages

Mar 6, 2011

102 laa pulak.

salam satu agama.

korang suke ke layout ni? apa? macam loser? dah tu korang follo pejadah...

MySpace

takpelah. anyway, kelaka. memula 100, pastu tetibe 99 (dayyum!) tetibe dah 102. nak kata aku hepi pun tak jugak. biase2 je. yelah, orang lain beribu2 takde pun kecoh gi letak link blog die kat sahabat blogger tuh. hehe.

thanx. buat yg baru2 follo tu, aku tak kisah pun kalau korang taknak follo dah setelah korang tengok betapa tak besnya juga betapa bosannya  blog aku ni. muahaha.

ok here comes the tazkirah!!!


bukan tazkirah pun. cuma, entahlah.

semalam abang Hilmi tanya aku pasal protaz. apa jadahkah protaz itu? adakah rakyat mesia juga telah berjangkit dengan perangai indonesia yg suka bg nama singkatan? jeng jeng~~

MySpace

ok. iya dong, iya benar kalau kamu mau mengatakan bahawa PAS yang sering sekali mengatakan tentang profesional ustaz ini. gak salah sih.

so awal2 aku nak cakap, aku bukan nak berpolitik.

apa jadi kalau seorang yg kononnya protaz, tgah bagi tazkirah CERAMAH!!MySpace
lalu tetibe dalil yang dia bagi salah. dia tahu dalil tu pun sebab dengar2 je rupanya... aiseh, malu...

MySpace

ya. protaz ni bagi aku, bagus. sebab ilmu2 zaman sekarang ni dengan sesuki hatinya telah dikategorikan sebagai dua; sekular dan islamik. apabila sesuatu ilmu itu dipisahkan dengan agamanya. isy3.

contoh, orang zaman salafussoleh belajar medic,
"Ustaz ini urat apa? ana kurang mengertilah."
"MasyaAllah, ini kita tak panggil uratlah. enta kan student medic. nama dia Median Nerve,"
"OOO.. hebat benar ciptaan tuhan kan, ustaz..."
"tahu takpe. tengok baby lahir tu, hebat tak hebatnya tuhan apabila telah menjelaskan terlebih dahulu di dalam quran (lalu si ustaz bagi ayat quran yang aku dah lupa tu...)"
"Gilaa hebat tuhan ni!! masyaAllah!!! ini yang bes belaja medic ni!!"

ok. korang paham ke? huhu.
bila kita belajar sesuatu, dan tidak pisahkannya dengan agama, maka sedikit sebanyak ilmu itu kita akan praktikkan mengikut agama kita. so takdelah kes doktor nak tolong orang buang bayi ke hape. indahnya dunia, kan? huhu

MySpace

tapi, bila kita nak sampaikan sesuatu tu, terutamanya hukum tuhan, kita kenalah mengkaji. menyampaikan tu taklah salah, tapi sedarlah diri, adakah kita tu ahli hadis? ahli tafsir? kalau bukan, ya, eloklah rujuk pada yang lebih tahu. (sebab tu aku tak suka bagi tazkirah. -_-" )

lagipun, kalau apa yg kita sampaikan tu salah, pemahaman orang2 yg dgr pun salah. diorang pun amalkan benda yg salah. korang nak tanggung ke? Dayymn. banyak tu. aku tak sanggup.

so!!! (nak habis dah..) apa yg dah berlalu tu kita mohon ampun pada tuhan. salah silap diri kita tu sebab kita ni manusia. maka mohon ampun pada yang Maha Pengampun..

aiwah!!! ayuh dunia!! hidup lebih ceria!!!

(aiwah tu macam 'yesss' dalam bahasa arab mesir. harap maklum kpd yg blum maklum.)

dan follower blog aku yg haramm hambar ni dah cecah 102. yes.

MySpace

erk, salah.

http://www.emocutez.com

wassalam.

1 comment: