Pages

Jan 11, 2011

hari ni besday Fathi.

salam satu agama.

weh. hari ni adelah hari ulang tahun ke 19 lahirnya seko manusia kecil bernama Fathi. sape Fathi ni? die adelah seorang yan'g mempunyai suara yang sangat sedap, baik, hensem, dan pendek.

bro, gua bertuah jadik member lu. walaupun tak sempat nak jamming sesama, tak dapat nak masuk BON kat uia sesama, tapi takpe, yg penting kita sehati sejiwa. haha. kan bes kalau dapat baling tepung basah kat kau hari ni.. hai, takpe fathi, takpe. satu hari nanti akan ku laksanakan jua hasrat murniku untuk memutihkan dirimu. hehe.

ha, ini yang aku dapat kat CFS IIUM dulu. mungkin ada sesetengah orang pertikai masa aku masuk uia dulu. yelah, jap gi indon, jap gi uia, japgi mesir. macam ayah aku kate, menuntut ilmu tak pernah membazir okay?

aku senanya heran dan dirundung kemusykilan agama dibuatnya apabila melihat semua bekas2 budak2 cfs ni suka sgt cfs. padahal yg duk kat dalam cfs tu rasa macam dalam neraka jek!

tgk laa mujaa, asyik2 angau ngan kuew tiaw uia. takut aku.
adiy lak, suke gila pakai baju cfs. walaupun warna macam tukang sapu sampah, tapi tetap cantik di hatinya.
aku? nak tau ape aku rindu kat uia?

aku rindu peraturan. bebas sgt bahaya kot.
aku rindu rumate yg pelik2. hasan alim, ajiq sebaliknya, haha, nazri bising, irsyad sebaliknya, haha, aku baik dan pidot sebaliknya??? hm... yeke? huhu

ingat lagi setadi sesama sampai larut malam. stadi di cfs ni lain sikit. sambil borak sambil buat esaimen. BI semata2. mdm2 bagi byk gila, sebab nak kami sentiasa ingat diorang kot. aku sanggup ingat diorang selalu, sorang cantik, sorang comel. hihi.

sebelum kelas, gi kafe (walaupun dah lambat 5 minit, tapi fathi dan acap sentiasa di sisi. akulah ketua kelas yang paling tak punctual. haha).
lepas kelas, kafe.
petang, kafe.
malam, kafe (ceken cop. rasa tanak makan dua hari. tapi esok paginya lambat ke kelas sebab makan lagi. haha)

makan makan dan makan. yelah, batak kot. kat sekolah lagi mahal. gila en? mana nak dapat ceken cop RM4.50??? \

kelas. kelas english best gila la wei!! aku suka gila berdebat forum dsb, walaupun english aku tak hensem cam haziq dan naqib.
kelas arab pun bes gak. terpaksa la kata bes. sebab hari2 ada arab. yang besnye kan, kalau hari jumaat. ustaz zuki hensem akan belanja kitorang. kadang2 la. sayang gila ustaz.
bro kazzman pun bes gak ape. walaupun sekali terkantoi tak gi kelas sebab hujan. aaa malu siut!!! kelas ni je aku rasa lega sebab tak penat nak bercakap sebab boleh cakap bahasa melayu. lega!
kelas ITL no komen. sebab mdm mazbah tak kasi sesapa dah blah. yelah, dah due org kot sblm aku cau. hehe.

pasar malam! kalau tak oblong, hilmi akan ajak aku beli eskem goreng. kalau tak, entahlah, macam2 menu. senanya takdak la dasat sgt. dasat la sikit dari pasar malam umah aku. cumanya yang ni gi lepas kelas, memang bantai sakan la. lek ah. duit elaun kan ada. muahahaha.

lepas zaid pergi menuju cita2nya jauh di intec, aku singer ajaq dan hilmi dah jarang jumpe. pisang lagila hagham..dah ada geng buah lain kot. haha. sume dah bizi. ajaq xyah cerita la. kadang2 tak tido malam siapkan esaimen. dia tipu ke tak, aku tak tau. huhu.

aku suka merepek pasal uia lagi dan lagi kan? biarlah... yang indah kan untuk dikenang...=)

aku suka uia sebab ada usrah. tempat lain kalau ada pun, mungkin tak wajib.
english mantap.
tgk lah kawan2 yang aku dapat. terrbaek selepas phalanx.

kalau orang tanya menyesal ke kuar uia? aku jawab tak. kalau aku balik pun semua dah lain. lercturer lain yg ajar, cafe dah pindah randah, kawan dah tak sama kelas. kegempakan kelas kitorang tu mungkin dah tak segempak dulu. kalau fatin yang cun dan fatihah yang kebabum takde, haziq ponteng, naqib kelas lain, kelas tu hilang separuh nyawa kot. lagi la kalau anuar takda. nak bahan sapa nanti?? hahaha...





wahai zaid singer dan ajaq. korang ingat tak epul uia? best en bahan dia? kat sekolah dia lagi teruk kena bahan. dgn kita dia dapat layanan baik doh. haha.


tu jelah. uia da best.


 kaki kitorang. teka kaki aku yg ne.


lecturer yang comel. mdm aimi. dan naqib dan azhar. dan nadia. haha

wassalam.

4 comments:

♥ Juliana Violet ♥ said...

Salam awak. Vee dah publish cerpen awak. Jangan malas2 minta orang vote okay?
(^^,)

http://kisahklasikita.blogspot.com/2011/01/99-hari-kisah-klasik-abrar-shafie-si.html

nemesis3891 said...

thanx.

n_n

pasu bunga said...

ak ske post nie!! hahaaaa :D

Ainul said...

ak xphm sjk ble ak jd fans ko nih....btw,ak suka post ni...ske2:D