Pages

May 16, 2011

rindu

salam satu agama.

rindu.
hijjaz kata, orang beriman itu sikapnya sering merindu.
rindu pada kedamaian, rindu pada ketenangan.
rindukan kesejahteraan, dan rindu kebahagiaan.
rindu anak2 yg soleh, isteri2 yg solehah.

oh, ye tak ye. aku takda isteri2 solehah dan anak2 soleh lagi. tak boleh lah rindu diorang. kalau ada kang, risau pulak mak aku. pegi mesir nak carik ilmu ke carik jodoh??

tapi kot2 kalau ada yang nak, nanti mintak borang dengan aku yeh? hehe.

tah ler. orang kata bila exam, jiwa kacau. tetiba ada banyak pasangan 'merpati dua sejoli' pulak aku tgk. pandai dah ye hangpa.. besar dah. pegila kawin dari duk berkepit tapi takdak keizinan syarak.

aku.. lain. lepas solaat jumaat hari tu, aku rasa rindu..
rindu pisang kat masjid lepas solat jumaat.
rindu paham khutbah.
rindu air bandung kat masjid ukm.
rindu family.
rindu nasi lemak.
rindu sate kajang kat belakang rumah...
arghh!!!
taklah rasa nak balik Malaysia sangat.
tapi kalau boleh bawak semua tu ke sini, aku ok je. hehe.

balik tak aku nanti?
banyak jugak orang tanya.
aku jawab, tak kot.
kesian la kat parent aku. cukup2 la tu depa kuar duit banyak dah untuk aku tahun ni.
 kot2 kalau mak aku baca ni, dia syahdu tak?

mak, kalau nak bagi abang balik, baik pegi mekah mak. lagi best! hehe...



apepun, rindu.
memberi kekuatan jiwa, bagi aku.
dengan rasa rindu, timbul rasa semangat, rasa tanggungjawab, untuk aku terus berjuang. bukan senang2 ak nak tinggalkan semua yang aku rindu tadi, semata2 nak kejar sesuatu di sini.
mungkin aku mula perjuangan terlalu lambat. entahlah, sapa tahu, kan?
tapi setakat ni, exam aku alhamdulillah. the rest, aku tawakal pada Allah sajalah.
sebab banyak je budak kat mesir ni. jawab yakin, tapi bila Allah kata belum ada rezeki nak lulus, tetap tak lulus. lulus bukan pada tangan penanda. tapi pada 'tangan' pencipta kita.



untuk exam physio hari tu, ada la beberapa orang yang datang rumah aku, konon nak stadi grup. baguslah. tapi, kenapa rumah aku? aku rasa macam tak layak je. konon datang nak aku ajar. tapi aku rasa, diorang yang banyak ajar aku...-__-"

thanks guys. sesi stadi grup kita banyak la ajar aku. walaupun lecturer tu eager gila tanya aku bertubi2, atleast aku boleh laa jawab jugak.. huhu..

ha, lagi satu.
nampak dak iklan nuffnang kat tepi belah kanan ni? just nak bagitau, iklan tu, kalau korang share, orang lain klik, korang pun akan dapat duit gak. tak banyaklah. satu klik dapatlah dalam satu sen kot. tapi e bayang, kalau ramai yang klik? all you have to do is share that ads. pastu duduk diam. pegilah berak ke stadi ke. semudah alipbata beb.

tapi, aku tau aku cakap dgn sapa. satu bangsa yang nak senang cepat, tapi cepat putus asa.
so, the choice is in your hand. nak duit free, rajin2lah sikit. tu je.

mekasih la baca. aku mengarut je banyak. hehe.

ha... lagi satu!!!

datang la fikrahislam.com ye.. hehe.

wassalam.

No comments: