Pages

Jan 15, 2011

pekena petang2 dengan teh panas memang bes!!!

salam satu agama.

trimas la utk yg baca dan undi cerpen aku. aku dah siap lagi satu cerpen. alhamdulillah.

hari ni aku nak promote lagi.

kenapa orang buat cerpen? agak2nya kenapa? kenapa perlukan idea? datang dari mana?

aku tak tahulah. tapi kalau aku la kan, aku buat kerana beberepa sebab:

nak sampaikan pengajaran, melalui cerita.
nak meluahkan perasaan melalui cerita.
nak bongkar isi hati, pemikiran, melalui cerita.


ha itulah sebab aku buat cerpen.

aku tau entri aku yang ni mesti bosan dan tak ramai yang baca. tapi kalau taknak baca, apa kata korang baca link2 yang aku bagi kat bawah ni.

untuk cerpen aku, kot2 korang nak baca, sila ke sini

mungkin korang rasa bosan, abrar ni asyik2 promote cerpen dia. macamlah orang lain punye tak bes.

hah!! tepat sekali di situ! banyak lagi cerpen bes sebenarnya!! untuk baca cerpen2 yang terlibat dengan pertandingan ni,  boleh baca 10 petikan cerpen2 and pilihlah mana korang nak baca... klik sini.


tapi, andai kata korang nak carik cerita yang bagi aku terrbik setakat ni, korang cuba klik cerpen kawan aku.
jangan main2! sasterawati yang jauh belajar medic di mesir.
major dalam bahasa dan seni, minor dalam Medic, dia ni bukan calang2 orangnya. Fiq Vertigo tu aku tgk dah macam Fynn Jamal versi pakai tudung. haha. kan bagus kalau Fynn pakai tudung.

untuk baca cerpen yang gempak itu, sila ke sini.

kalau korang agak2 taknak baca cerpen2 tu, baca yang fiq punya tu pun aku rasa dah berbaloi.
kalau korang suka baca bahasa yang lembut dan menghanyutkan, dia ada.
agama pun, dia ada.
cinta? jelas2 ada, sebab dia ni jiwang.. ngahaha..

so, itu jelah. promosi ini diadakan sebab dia kata nak belanja kalau menang dengan ikhlas sebab cerpen die bes.

tapi kan kan, apa yang paling penting sekali???

selain kerjasama??

hah.

orang mukmin itu hebat gila.

setiap yang dia lakukan bawak manfaat tahu.
jadi, biarlah kau ini penulis cerpen ataupun sekadar pembaca,
yang penting pastikan apa yang kau lakukan berpahala.
bacalah cerpen, bacalah banyak mana kau suka,
tapi yang penting, intinya kau tak buang setelah kau jamah rotinya.

selamat menjamu selera. cerpen manis dengan teh panas..=)

wassalam.

4 comments:

zayed said...

like

Fiq Vertigo said...

untung punya abang kayak kamu abrar. saling mendukung. trimas.

alahai..memang aku akan belanja satu hari nanti tak kira menang kalah, ko byk tlg aku n kwn2 semua.

elemen agama belom cukup kuat dlm cerpen tu. aku nyesal kat situ. hurm..rapuh jiwa aku kat sini.

Norashikin Abdullah said...

sy kan bru perasan..sy top bg komen kat tepi blog tuh..ni kene bg hadiah ni..hehe

nemesis3891 said...

tengs zaid...=D

nama abang. kalo fynn jamal pun sokong, takkanlah gua yang biasa2 ni tak sokong lak? hakhak..

ekin, dtg zaqaziq sy blanja krib.. hehe