Pages

Dec 21, 2010

                Kumpulan ini ada sejarahnya. Lantaran ramai mujahid yang syahid angkara zionis, Palestin kekurangan pejuang. Tapi, Allah itu Maha Adil. Dia telah menggantikan mereka dengan kelahiran pejuang-pejuang baru. Malah, bilangan mereka seakan kian berganda lewat beberapa bulan ini. Arif, diangkat menjadi ketua setelah pemimpin mereka yang pertama, anak seorang pejuang yang sangat terkenal di Palestin , Muhammad, syahid dibedil jet pejuang Zionis.
                Kini, Hasan sebahagian daripada mereka. Itupun setelah diajak untuk menyertai setelah keberaniannya masyhur di semenanjung Gaza. Dia bergerak sendiri. Lontaran batu mautnya itu kian menggerunkan kerana kini dia menggunakan lastik. Arif yang ,mendengar berita kehebatannya itu lalu menjemputnya untuk menyertai kumpulan itu agar dia bias mengajar kepada yang lain bagaimana dia melakukannya. Bukanlah niat dia untuk menguji kehebatan Hasan yang tidak perlu diragui itu, tetapi dia mahu meyakinkan ahli kumpulan yang lain sekiranya dia mahu mengangkat hasan menjadi orang penting kumpulan mereka.


bosan gila. 

ni adalah salah satu cerpen aku yang tak siap. cerpen ni takkan siap sebab kalau siap pun akan aku edit habis2an dulu. x bes. huhu.

salam satu agama.

korang penah tak rasa tensen tertekan apabila lecturer bertubi2 tanya dan korang pulak bertubi2 diam!!! korang sangat rajin dan pandai. sayangnya aku pernah! 

sangat sedih apabila ditanya, "korang stadi tak senanye?" (in english of kors)

nak je jawab, "malangnya kami stadi yang lain. kebetulan yang tu tak sempat nak baca."

tapi tak. tak sempat kata gitu, dia dah buat muka kecewa. oh tidak. sekali lagi maruah pelajar mesia tercalar. gara2 kami. yaa kami. tudinglah jari anda pada kami, kelas sekian sekian.

ohhh adakah aku tidak stadi? bahkan!! aku stadi kot. tapi mungkin tak cukup lagi. tapi budak2 kelas lain stadi je. asal diorang tak jawab? limaza?? 


adakah arab terlalu bijak atau mesia terlalu bangang? tidak tidak tidak... 

mesia tidak bangang.. mungkin kerana kita yang malas. dah tu rajin macamane lagi? aku yelah malas, orang lain malas ke masalahnye?


tahun 1 kot. tahun baru nak eksperimen cemana nak stadi medic dengan efisiennye. entahlah. kalau dulu terikat dengan sistem spm yang menghafal dan menghafal. 

tapi kat sini pun sama. orang mesir ni gilalah otak diorang. busuk masam main bola kat gam'ah pun, pandai gak. ajaib betul. 

adakah itu cara untuk pandai? masam2 gi kelas? aku rela bodoh la kalau gitu..-__-


yang pastinye, kita sedarlah kemampuan kita. kalau arab power hapal, maka kita kenalah usaha lagi dasat, sebab kita tak terer cam diorang. fuh. maka, jom stadi! babai!

wassalam..=)

6 comments:

MUJA said...

hahahaha masam2 gi kelas . kau try sikit

Aya Sophia said...

Go abrar go.Jangan putus asa.Tu cabaran belajar medic ^,^

Harishah Halim said...

pehh abrar jgn masam2. x comel dh nanti. wakakaka :p

edoraemon said...

chill lah jr.
nnti time exm hbs hbs an
:D
go go

Cik Su said...

cam tertekan je study kat sane.. cik su pernah lalui cam tu gak.. sehari suntuk memikir pasal lecturer anggap kita tak baca pape.. huhu.. sedih oo

nemesis3891 said...

bese je... lecturer baik2 je senanye... hehe...