Pages

Jun 25, 2011

menggelabah.

salam satu agama.
orang sekarang ni cepat sangat menggelabah.


asal nampak lambang piramid/tiga segi, maknanya itu freemason.
kalau artis omputih, semua ejen yahudi.
guess what, mereka memang ejen yahudi pun!

tapi kalau nak kenal pasti tak perlulah nak dengar lagu-lagu mereka secara terbalik. jangan berharap nak dengar mesej-mesej yahudi di sebalik lagu-lagu mereka.
kenapa perlu yahudi celaka itu memberitahu apa taktik kotor mereka?
dan kalau perlu pun,
siapa yang mahu mendengar lagu itu secara terbalik?
orang yang terbalik akal jelah kot.

manusia, umat islam spesifiknya, panik.
atau mungkin bahasa paranoid itu lagi 'indah'.
mereka takut dihentam dari kanan kiri, mereka takut bakal dimakan hidup-hidup, mereka takut akan dikelar sampai habis darah dalam badan,
tapi dalam masa yang sama, mereka menanti pisau itu diletakkan di leher.



kelakar rasanya.
ah, habislah, yahudi sudah menawan dunia sedari dulu!
tak ada apa yang mampu kita lakukan.
kelakar.
aku tak tahulah, kalau memang semua muslim begini, atau hanya muslim melayu sahaja.
aku kira setiap bangsa ada 'bangsat' mereka.
tak terkecuali melayu.
tak terkecuali arab, sekalipun.
yang membezakan adalah bilangan mereka dalam masyarakat.
kalau arab, golongan 'bangsat' mereka lebih menarik, mungkin.
semangat perjuangan mereka itu, aku kurang jelas. iyalah, kadang memang berunsur islamis.
tapi kadang-kadang kelihatan seperti semangat kearaban semata.
kalau betul mereka tahu apa yang mereka lakukan,
tiadalah kaya segala Starbucks, Pepsi, Coke, dsb di sini.
boikot? apa tu? haram mereka tak pernah tahu pun ada kempen boikot di dunia, agaknya.
bila pelajar malaysia mengedarkan risalah boikot, mereka pelik, apa yang kalian lakukan?
apa itu boikot? kenapa perlu boikot?


itu realiti kita sekarang. kau, aku, dan mereka di luar sana.
mungkin sesetengah kita hanya terperuk di dalam rumah 24/7 tanpa menghiraukan dunia luar. dunia padanya hanya dalam facebook semata.
cuba melarikan diri dari dunia realiti?
apa faedahnya?

bagi aku mereka ini lebih teruk dari orang yang mengetahui hakikat dan pasrah tadi.
yang ini melarikan diri terus!




kelakar aku tak habis lagi, ketika aku dikejutkan berita bahawa maher zain itu illuminati bagai.
celah mana?
kalau betulpun, biarlah. sudah bersepah ejen yahudi di dunia, kenapa sekarang baru kau cuak?
patut risau kau mampir sedari dulu lagi.
kalau benar dia itu ejen yahudi, mana masalahnya?
oh, kau sedih kerana idola kau rupanya yahudi?
der, contoh kita satu je, muhammad utusan ilahi.
maher zain, raihan, atau siapa saja, sama seperti kita.
umat nabi.
kalau dia menyampaikan peringatan untuk kita, apa salahnya kita ambil.
selama aku dengar lagu maher zain, aku bahagia je.
semua mesej-mesejnya jelas. tiada unsur yang meragukan seperti di dalam KFC macam yang sebahagian stokis radix katakan itu.

kalian pasti selalu tengok video ustaz azhar idrus, di youtube ataupun cd cetak rompak original.
soalan yang ustaz dapat, pelik-pelik.
nabi adam bangsa apalah, bahasa apalah.

sibuk merisaukan perkara-perkara sebeginilah membuatkan kita lalai.
dari rajin mencari siapa ejen yahudi yang famous yang bakal menipu kita kononnya,
ataupun bertanya kepada ustaz-ustaz kenapa kaabah itu segi empat dan sebagainya,
baik kita risaukan perkara paling basik.

bagaimana amalan kita? bagaimana hubungan kita dengan tuhan?
bagaimana dakwah kita? bagaimana tanggungjawab kita dengan agama?

see?
tak ramai yang tertarik dengan persoalan macam tu.
 

ibarat seorang cikgu yang terabai anak muridnya,
kerana mahu berniaga sebagai kerja sampingan.

atau seperti lawyer yang sibuk mahu berniaga,
sedang kerja guamannya bankrup.

macam itulah kita,
hamba 'yahudi' yang terlupa,
siapa pemilik kita yang sebenar-benarnya.

anda tahu,
hiburan itu senjata yahudi,
jadi terang-terang hiburan yang melekakan itu, dari yahudi. usah pedulilah siapa artisnya. justin bieber ke, selena gomez ke, janji yang lalai tetap melalaikan. semudah itu.



lepas ni, taknak paranoid macam tu dah mesyi?
bagus anak-anak~

wassalam.

2 comments:

muadzmuhammad said...

sibuk memikirkan perkara yang tak sepatutnya diletakkan di awal2 pemikiran.byk lagi perlu difikirkan yang perting kerja.dari pikir tapi still x g solat jemaah.

Atiqah :) said...

setuju. settlekan basic dulu baru fikir pasal benda lain.